Keva fick igen ett utmärkt resultat i kundundersökningen

Keva Tjänster
Keva Tjänster

Kevas arbetsgivarkunder är allt nöjdare med arbetspensionsanstaltens verksamhet och tjänster. Nästan 400 representanter för arbetsgivarna deltog i kundundersökningen hösten 2024.

I undersökningen kartlades arbetsgivarnas erfarenheter av Kevas verksamhet och hur samarbetet fungerar.

Målgruppen för kundundersökningen var Kevas arbetsgivarkunder, alltså representanter för kommunsektorn, välfärdsområdena, kyrkan, staten, FPA och Finlands Bank.

Kevas undersökning genomfördes av Kulmia Insight.

Kunderna nöjdare än tidigare med samarbetet med Keva

Kundernas nöjdhet med Kevas verksamhet har blivit allt bättre. Över 86 % av svarspersonerna bedömde att Keva har lyckats väl eller utmärkt i sin verksamhet.

Fler personer än tidigare rekommenderar också Keva som pensionsförsäkrare. Enligt resultaten var rekommendationsviljan, alltså NPS-värdet nu 58, alltså på en god nivå (2023 NPS 57, 2020 NPS 44, 2019 NPS 29).

Arbetsgivarkunderna upplever Keva som en pålitlig och sakkunnig partner.

Stöd för arbetsmiljöledning och sakkunnig service

Arbetsgivarkunderna uppskattar det stöd för utveckling av arbetsmiljöledning som Keva erbjuder samt tillförlitligheten, sakkunskapen och den goda servicen.

Kevas tjänster upplevs som nyttiga och får beröm av kunderna. Svarspersonerna tog bland annat upp de nya tjänster och det innehåll som tagits fram inom ramen för Kevas projekt Hållbart arbetsliv samt den utbildning som Keva erbjuder arbetsgivarna.

Också nöjdheten med kommunikation och kontakter har blivit ännu bättre. Proaktiv dialog önskas också i fortsättningen. Arbetsgivarkunderna efterlyser därtill stöd för kunskapsbaserad ledning och mer skräddarsydda data som stöd för planering av den egna verksamheten. Kunderna hoppas också att Keva ska vidareutveckla sina tjänster.